نقش صنعت تبلیغات در تحقق منویات رهبری
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال ۱۴۰۳ را سال “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری کردند. بدون شک تحقق این شعار نیازمند همدلی و همافزایی آحاد جامعه و بهکارگیری تمام ظرفیتهای موجود، از جمله قدرت و ظرفیت های موجود در صنعت تبلیغات، است.
تبلیغات اثربخش میتواند در جلب مشارکت مردم برای پیوستن به کارزار جهش تولید نقش آفرین باشد. آگاهیبخشی، ایجاد انگیزه، آموزش، معرفی الگوها و… همگی از کارکردهای تبلغیات موثر است که باید توسط کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ مورد توجه و تمرکز قرار بگیرد.
می دانیم که تولید داخل یکی از عوامل اصلی توسعه اقتصادی کشورها است و نقش بسزا و مهمی در رشد و پیشرفت جوامع دارد. اما برای افزایش تولید داخلی، لازم است تا مردم به عنوان اعضای فعال جامعه، در جریان فعالیتهای تولیدی قرار بگیرند. در اینجا، تبلیغات بهعنوان یک ابزار مؤثر و قدرتمند مطرح میشود که در جلب توجه و مشارکت مردم در چرخه تولید داخل تأثیرگذار است.
برای مثال اگر مردم بدانند که مالیت پرداخت شده توسط آنها به رونق اقتصادی و توسعه کسب و کارها منجر خواهد شد، قطعا و طبعا مشارکت بهتری در این زمینه خواهند داشت و کمتر شاهد فرار مالیاتی خواهیم بود.
به بیان دیگر تبلیغات هدفمند برای همه کس و کار ها با هدف ارتقای آگاهی و دانش عمومی مردم، نقش حیاتی در رونق تولید داخلی دارد. این ابزار میتواند انگیزه و اشتیاق مردم را برای خرید محصولات داخلی تقویت کرده و اهمیت تأمین نیازهای خود از طریق تقویت صنایع داخلی را بیان کند. تبلیغات مناسب همچنین میتواند آگاهی را درباره کیفیت و مزایای محصولات داخلی ارتقا داده و ارتباط مستقیمی بین تولیدکننده و مصرفکننده ایجاد کند.
استفاده هوشمندانه از رسانههای مختلف برای انتقال پیامهای تبلیغاتی، میتواند باعث افزایش پذیرش و تمایل مردم به خرید محصولات داخلی شود. از طریق تبلیغات مؤثر، مردم قادر خواهند بود بهتر با نیازهای خود آشنا شده و تأثیر مثبت حضور خود در تقویت بازار داخلی را درک کنند.
به عقیده نگارنده، تبلیغات نقش مهمی در ایجاد انگیزه، تحریک علاقه و جلب مشارکت مردم در تولید داخلی دارد. ارتقاء فرهنگ مصرف داخلی و ترویج ایده تقویت صنایع داخلی از جمله اهداف اصلی تبلیغات در این زمینه است. بنابراین، بهرهگیری از استراتژیهای تبلیغاتی مناسب و هوشمند، میتواند به افزایش تولید داخلی و توسعه اقتصادی کشور کمک کند.
با در نظر گرفتن همه جنبه های مطرح شده باید گفت که تبلیغات یکی ازمهم ترین شاخه های تحقق شعار سال تبلیغات است که باید مورد توجه تمام فعالان رسانه، تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و صنعتی و آحاد مردم قرار بگیرد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید