در گفتگو با مدیرعامل شرکت هلی خودرو مطرح شد: تلاش برای آینده¬ای روشن
اقتصاد کوشان– شرکت صنعتی هلی خودرو (هلیکو) تا پیش از سال 1386 در حوزه بازرگانی و وادرات ماشینآلات راهسازی فعالیت داشته است اما پس از آن، مدیران و سرمایهگذاران شرکت بر آن شدند تا برای کمک به تولید و اشتغالزایی کشور عزیزمان ایران وارد عرصه صنعت و تولید شوند و در حال حاضر، 40درصد از […]
اقتصاد کوشان– شرکت صنعتی هلی خودرو (هلیکو) تا پیش از سال 1386 در حوزه بازرگانی و وادرات ماشینآلات راهسازی فعالیت داشته است اما پس از آن، مدیران و سرمایهگذاران شرکت بر آن شدند تا برای کمک به تولید و اشتغالزایی کشور عزیزمان ایران وارد عرصه صنعت و تولید شوند و در حال حاضر، 40درصد از محصولات این شرکت ساخت ایران میباشد.
محبوبی، مدیرعامل شرکت صنعتی هلیخودرو، در گفتگو با اقتصاد کوشان با بیان اینکه این شرکت در سال 1388در زمینی با وسعت 50هزارمترمربع و 22هزارمتر سوله به بهرهبرداری رسید، افزود: با 15 نفر و هفتهای یک ماشین آغاز به کار در عرصه تولید کردیم و اکنون به اشتغال 150 نفری و به تولید 20 دستگاه در ماه رسیدهایم.
این کارآفرین با اشاره به ساخت 8 هزار متر سوله جدید و افزایش سالنهای شرکت از 8 به 11 در سال آینده، از جمله سالنهای حال حاضر شرکت یه سالنهای خط رنگ با کوره، خط مونتاژ اتوماتیک رودر بکهو، بیل، غلطک و .. اشاره کرد و افزود: همچنین، در مرحله رجیستر وزارت صنایع هستیم تا از ابتدای سال آینده ماشینآلات معدنی را به عنوان یکی از طرحهای بزرگ کشوری با سرمایهگذاری خود شرکت، افتتاح کنیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از شرکتهایی که ساخت داخل دارند، کارها را به چندین پیمانکار دسته دوم واگذار میکنند، افزود: اما در این شرکت، تمامی 40 الی 50 درصد ساخت داخل توسط خود مجموعه صنعتی بشل تولید میشود و از نظر کیفیت و قیمت نیز بسیار بهتر از چینیها هستیم و مشتریانمان نیز این تمایز را لمس میکنند.
محبوبی چشمانداز شرکت را خوب ارزیابی کرد و با اشاره به تلاش برای آیندهای روشن گفت: ما تا آخر اسفند تمامی محصولات تولیدی خود را فروختهایم و برای سال آینده نیز در حال پیش فروش هستیم و اگر ماشینآلات معدنی به سبد محصولاتمان اضافه شود، تعداد محصولات ما به 9 نوع دستگاه و میزان اشتغال به 250 نفر افزایش خواهد یافت.
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو از جمله مشکلات در حوزه این صنعت و تولید را شرایط تحریمی و مشکلات انتقال ارز، نوسان نرخ ارز برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنین، مسئله عدم همراهی سیستم اقتصادی خودمان بسیار سخت است؛ برای نمونه تعرفههای گمرکی کنونی حمایت از تولید نیست بلکه حمایت از واردات است و ما در تلاش هستیم تا بتوانیم تعرفههای حمایت از تولید مانند ماشینآلات سواری به ماشینآلات راهسازی نیز اعمال شود و وزیر صنایع هم قول مساعد به ما داده است اما تا کنون به نتیجه دلخواه نرسیدهایم.
رئیس هیئت مدیره شرکت هلی خورو با عنوان اینکه حدود 40درصد محصولات ما ساخت داخل بوده و به همین دلیل دارای پایینترین تعرفه گمرکی هستیم، افزود: اما بیش از این میزان، امتیازی نداشته و در نتیجه تولیدکننده رغبتی برای افزایش درصد تولید داخل و سرمایهگذاری در این حوزه را ندارد.
وی با اشاره به آموزش نیروهای جوان شرکت و فرستادن آنها به نمایشگاههای بینالمللی برای آموزش بیشتر، گفت: اکنون این نیروها بخش R&D ما را به راحتی میگردانند و شاید در باور بسیاری نگنجد که ما چنین تیم قویای در مجموعه و حتی در استان مازندران داریم.
محبوبی با بیان اینکه جذب نیرو اعم از صفر، نیمه ماهر و ماهر در استان مازندران بسیار سخت است، گفت: در سالجاری حدود 52 نیرو جذب کردیم اما به 120 نفر نیرو نیاز داریم و برای جذب بیشتر در تلوزیون، شبکههای مجازی و دیگر روشها آگهی جذب نیرو دادهایم اما هنوز به این میزان نرسیدهایم و حتی به فنیوحرفهای مراجعه کردیم تا نیروهای صفر را آموزش داده و تا اردیبهشت ماه 1402 به ما تحویل دهد اما آنها نیز هنوز نتوانستند نیرو جذب کنند.
این تولیدکننده با بیان اینکه توقع ما از مسئولان درک صنعتگران است، افزود: اما متاسفانه در مازندران چنین چیزی حس نمیشود، سازمان صمت کمک کار است اما دیگر ادارات همراه نیستند و بوروکراسی سازمانی در مازندران بسیار زیاد است.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید